sobota 8. května 2021

MĚSÍČNÍK 2021, Duben

Psák

Tento měsíc jsem naplnil malbou, technickými problémy a nakonec tvůrčími muky.

Vytvořil jsem nenápadný obraz s nevtíravou kompozicí, který zcela nenaplnil moje očekávání a pak začal druhý obraz, který je pompézní a klasický.

Znovu jsem si vyzkoušel, jak je při malbě důležitá práce s energií. Dříve to pro mě byla samozřejmost, ale postupně jsem na to zapomněl a zkoušel možnosti, jak se bez ní obejít.
Během práce na prvním obraze jsem se snažil efektivně využít čas, a urputně se jej snažil dokončit. Představa, že nechci zklamat mě svazovala a energie se postupně vytrácela.

Další důležitá věc je vytvářet skici.
Před druhým obrazem jsem se uvolnil malováním skic. Umožnily mi zkoušet si různá pojetí, pracovat s energií, dovolit si dělat chyby a ztrácet čas.
Maloval jsem studie západů slunce, které jsem pak použil jako návod pro zhotovení pětkrát většího obrazu. Snažil jsem se převést jejich stylizaci a energii, používal jsem větší štětce, větší množství barvy a větší energii. Od rána do večera jsem se programoval na malbu a představoval si jednotlivé kroky. Maloval jsem ve velkých blocích a hlídal si množství energie.

 

 

Psažant, 75 x 72cm

 

Bapes, skica, 24 x 31,7cm

Žádné komentáře:

Okomentovat